De beslissing
Cristina had alle selectiecriteria voor software reeds in haar hoofd: aanpasbaarheid van de software – check. Intuïtief – check. En omdat het om de Europese markt gaat, moest de HR-software ook aan de gegevensbeschermingseisen van Premier Inn voldoen. Met de steun van het managementteam kon Cristina Personio introduceren.
Cristina: “We kozen voor Personio voor al onze hotels in Duitsland, om het voor onze nieuwe collega’s makkelijker te maken om met onze processen aan de slag te gaan. De samenwerking met Personio was de beste manier om onze HR-processen te standaardiseren."
Implementatie & KAM Support
Contactueel gezien konden de huizen van Foremost Hospitality pas in 2020 overgenomen worden. Alle personeelsgegevens zouden tot die tijd achter slot en grendel moeten blijven. Maar hoe is het dan mogelijk om een uniform account te maken voor alle hotels van Premier Inn in Duitsland, dat ook echt klaar voor gebruik zou zijn op de dag van de overname?
Om ervoor te zorgen dat Cristina Personio zonder enige vertraging kon gebruiken, bereidde het team van Personio het account voor in samenwerking met Premier Inn. “Key Account Management heeft me ontzettend veel steun geboden”, aldus Cristina. “Onze Key Account Manager Jennifer en het team van Personio stonden ons altijd met raad en daad bij en kwamen proactief met voorstellen."
Op de dag dat Premier Inn de 13 nieuwe hotels overnam, kreeg Cristina de steun die zij nodig had. “Onze Key Account Manager stond zelfs op zaterdag en zondag voor ons klaar – en dat is absoluut niet vanzelfsprekend!’’
Het resultaat
Voor hun ambitieuze uitbreidingsplannen – met als doel 95.000 kamers in het VK en Duitsland tegen het einde van 2020 – legde horecamerk Premier Inn met Personio een solide basis voor groei. Cristina heeft bijvoorbeeld standaard transparante HR-processen opgesteld voor alle hotels. Personeelsgegevens worden gestructureerd en veilig opgeslagen in het digitale personeelsdossier en medewerkers kunnen hun absentie makkelijk en veilig online aangeven.
Het team van Premier Inn heeft Personio ook snel omarmd. “Niet alleen HR, maar ook onze hotelmanagers gebruiken Personio, bijvoorbeeld om personeelsdocumenten te uploaden en inzicht te krijgen in personeelsgegevens.”
Een voltreffer bij Premier Inn
“Voor mij is Personio echt een geweldig all-round product,” aldus Cristina. De HR-manager waardeert ook de vele functies, en de voortdurende ontwikkeling van nieuwe functies en modules. “Ik ben blij dat ik alle HR-taken in kaart kan brengen met één holistische oplossing.”