Premier Inn

Hoe een hotelfusie een gelukstreffer werd voor HR

Branche: Hotel

Over het bedrijf: Premier Inn behoort tot Brits horecabedrijf Whitbread PLC en heeft meer dan 10.000 mensen in dienst.Horecabedrijf Premier Inn uit het VK heeft meer dan 700 hotels in het Verenigd Koninkrijk in zijn bestand en heeft zijn bedrijfsactiviteiten uitgebreid naar Duitsland, Ierland, de Verenigde Arabische Emiraten en Qatar. Bijna 10.000 van de 95.000 hotelkamers die in 2020 beschikbaar zouden moeten zijn, bevinden zich in Duitsland, waar Premier Inn momenteel meer dan 500 personeelsleden in dienst heeft.

Premier Inn Hero Image
Cristina Antoniu
Cristina Antoniu

Human Resources Manager

Premier Inn Logo

De startpositie

Kun je je de laatste keer nog herinneren dat je een echte gelukstreffer meemaakte? HR Manager Cristina Antoniu van de hotelketen Premier Inn kan het zich nog precies herinneren: dat was in februari 2020. Premier Inn nam 13 bestaande hotels en 6 hotels in aanbouw over van concurrent Foremost Hospitality. Maar wat was nu die gelukstreffer? Deze net verworven hotels gebruikten Personio als HR-software. Voor HR Managing Director Natalie Busch en het gehele HR-team was het niet meer dan logisch dan dat deze oplossing ook werd geïmplementeerd in de andere hotels van Premier Inn in Duitsland. Cristina was blij dat de nieuwe hotels Personio wilden implementeren. Zij gebruikte de oplossing al en had er een positieve ervaring mee. “Ik vond de nieuwe functies van Personio geweldig en enkele maanden later implementeerden we het systeem met succes in al onze hotels,” aldus Cristina.

Het HR-team werkte met talloze afzonderlijke evaluaties en dat kostte veel tijd.

Om de Premier Inn Community te steunen en te helpen groeien, hadden ze al langer een moderne, digitale HR-oplossing in de pijplijn. Voordat Personio werd geïmplementeerd bij Premier Inn waren de interne processen vooral handmatig. “Onze evaluaties waren voornamelijk gebaseerd op Excel en kostten veel tijd. Ik moest al mijn evaluaties meerdere keren controleren voordat ik ze naar het management stuurde,” aldus Cristina. “Het was geen effectieve oplossing voor onze snelle uitbreiding.”

  • Handmatige rapportage

  • Tijdrovend lijstonderhoud

  • Meerdere gegevenscontroles vereist

500
500
werknemers wereldwijd
100
100
lijsten in Excel werden samen één rapport
95,000
95,000
kamers voor het einde van 2020

Personio’s Key Account Management gaf me tijdens de implementatie enorm veel steun.

De beslissing

Cristina had alle selectiecriteria voor software reeds in haar hoofd: aanpasbaarheid van de software – check. Intuïtief – check. En omdat het om de Europese markt gaat, moest de HR-software ook aan de gegevensbeschermingseisen van Premier Inn voldoen. Met de steun van het managementteam kon Cristina Personio introduceren.

Cristina: “We kozen voor Personio voor al onze hotels in Duitsland, om het voor onze nieuwe collega’s makkelijker te maken om met onze processen aan de slag te gaan. De samenwerking met Personio was de beste manier om onze HR-processen te standaardiseren."

Premier Inn Office

Implementatie & KAM Support

Contactueel gezien konden de huizen van Foremost Hospitality pas in 2020 overgenomen worden. Alle personeelsgegevens zouden tot die tijd achter slot en grendel moeten blijven. Maar hoe is het dan mogelijk om een uniform account te maken voor alle hotels van Premier Inn in Duitsland, dat ook echt klaar voor gebruik zou zijn op de dag van de overname?

Om ervoor te zorgen dat Cristina Personio zonder enige vertraging kon gebruiken, bereidde het team van Personio het account voor in samenwerking met Premier Inn. “Key Account Management heeft me ontzettend veel steun geboden”, aldus Cristina. “Onze Key Account Manager Jennifer en het team van Personio stonden ons altijd met raad en daad bij en kwamen proactief met voorstellen."

Op de dag dat Premier Inn de 13 nieuwe hotels overnam, kreeg Cristina de steun die zij nodig had. “Onze Key Account Manager stond zelfs op zaterdag en zondag voor ons klaar – en dat is absoluut niet vanzelfsprekend!’’

Het resultaat

Voor hun ambitieuze uitbreidingsplannen – met als doel 95.000 kamers in het VK en Duitsland tegen het einde van 2020 – legde horecamerk Premier Inn met Personio een solide basis voor groei. Cristina heeft bijvoorbeeld standaard transparante HR-processen opgesteld voor alle hotels. Personeelsgegevens worden gestructureerd en veilig opgeslagen in het digitale personeelsdossier en medewerkers kunnen hun absentie makkelijk en veilig online aangeven.

Het team van Premier Inn heeft Personio ook snel omarmd. “Niet alleen HR, maar ook onze hotelmanagers gebruiken Personio, bijvoorbeeld om personeelsdocumenten te uploaden en inzicht te krijgen in personeelsgegevens.”

  • Transparante, digitale HR-processen

  • Foutloze rapportage

  • Alle personeelsinformatie op één plek

Een voltreffer bij Premier Inn

“Voor mij is Personio echt een geweldig all-round product,” aldus Cristina. De HR-manager waardeert ook de vele functies, en de voortdurende ontwikkeling van nieuwe functies en modules. “Ik ben blij dat ik alle HR-taken in kaart kan brengen met één holistische oplossing.”

Ontdek de voordelen van Personio

Vul je gegevens in, dan neemt één van onze product experts snel contact met je op om een gesprek in te plannen.

Dit kun je verwachten:

  • Een vrijblijvende begeleiding door ons product

  • Gesprekken over jouw topprioriteiten

  • Antwoord op al je vragen

Software waar medewerkers van houden:

G2 Badges - Personio Winner - Summer 2024

Boek je gratis demo

We nemen alleen contact met je op om een afspraak te maken die voor jou past en om jouw specifieke vereisten door te nemen.