MOCO Museum

Van vacature tot volledig team: zo stroomlijnde Moco Museum hun recruitmentproces met Personio

Branche: Hospitality

Over het bedrijf: Moco Museum maakt kunst toegankelijk voor iedereen. Vanuit historische locaties in Amsterdam, Barcelona en nu ook Londen brengt Moco moderne, hedendaagse en straatkunst samen op een manier die inspireert en verbindt. Diversiteit, creativiteit en inclusiviteit staan centraal – zowel in de collectie als binnen het internationale team. Met een vernieuwende aanpak en een sterke missie, biedt Moco bezoekers wereldwijd een unieke kunstervaring.

MOCO Case Study
MOCO Case - Katalina Charalambous
Katalina Charalambous

Head of Human Resources

MOCO Logo

De uitdaging: een nieuw museum, een compleet nieuw team

Stel je voor, je staat op het punt een nieuwe vestiging te openen. En niet zomaar eentje, maar de grootste tot nu toe – midden in het hart van het bruisende Londen. Hoe zorg je er dan voor dat je in korte tijd de juiste mensen werft? Een team dat niet alleen past bij de energie en diversiteit van je organisatie, maar dat je ook snel en efficiënt kunt samenstellen? Precies die uitdaging lag op het bord van Katalina Charalambous, Head of HR bij Moco.

7
7
internationale en drie externe kantoren
390
390
medewerkers
75%
75%
minder Excel-bestanden en -rapporten sinds het gebruik van Personio

"Het openen van ons derde museum in Londen was een enorme opgave voor HR, omdat we een volledig nieuw team moesten opbouwen dat aansloot bij de energie en creativiteit van Moco." – Katalina Charalambous, Head of HR Moco Museum.

Moco Museum, bekend om haar vernieuwende kijk op moderne en hedendaagse kunst, heeft de missie om kunst toegankelijk te maken voor iedereen. Om die missie ook in Londen tot leven te brengen, moest in korte tijd een volledig nieuw team worden opgebouwd – een team dat de visie van Moco ademt. “We wilden geen concessies doen aan wie we zijn,” vertelt Katalina Charalambous. Diversiteit is niet zomaar iets wat we ondersteunen – het zit verweven in wie we zijn en dat begint bij de samenstelling van ons team. De mix van mensen van verschillende nationaliteiten, achtergronden en oriëntaties maakt Moco dynamisch en creatief.” Maar om in zo’n korte tijd zoveel mensen te vinden die écht bij die cultuur passen, was een flinke uitdaging – en dat vroeg om nieuwe aanpak van het recruitmentproces.

Grip houden op groei met een gestroomlijnd recruitmentproces

Moco Museum is een sterk merk en Katalina maakt zich doorgaans geen zorgen over de hoeveelheid sollicitaties die er binnenkomen. “Toen ik hoorde dat we het museum in Londen gingen openen, dacht ik eerder: hoe gaan we al die sollicitaties managen, zonder het overzicht te verliezen?” legt Katalina uit. Het recruitmentproces was ouderwets: eindeloze e-mails, chaotische spreadsheets en een gebrek aan persoonlijk contact met kandidaten. De eerdere manier van werven liet weinig ruimte voor schaalbaarheid of persoonlijke aandacht. Dit moest anders.

Doordat we het juiste systeem hadden, konden we ons richten op het vinden van de juiste mensen in plaats van ons druk te maken over de logistiek. – Katalina Charalambous, Head of HR Moco Museum.

Het recruitmentproces als katalysator

De opening van Moco Museum London vroeg om een volledig nieuw team – en een veel efficiënter recruitmentproces. “Vóór Personio werkten we met spreadsheets en eindeloze mailwisselingen,” vertelt Katalina Charalambous. Het recruitmentproces was allesbehalve schaalbaar. Met Personio werden gegevens gecentraliseerd, communicatie geautomatiseerd en werd alles overzichtelijk. Katalina benadrukt dat Personio het verschil maakte. “Wat een overweldigend recruitmentproces had kunnen zijn, werd soepel en efficiënt. Sinds we met Personio werken, zijn we volledig gefocust op de toekomst.”

De samenwerking met Personio bleek een partnership waarin persoonlijke aandacht en advies centraal stonden. Het recruitmentproces draait nu om mensen – niet om mails, mappen en managementstress. “Bij Personio draait het niet alleen om het product of de dienst. Het gaat erom dat jij als gebruiker succesvol bent,” sluit Katalina af.

Benieuwd naar het hele verhaal van Katalina Charalambous en de rol die Personio speelde? Laat je inspireren door hoe Moco Museum haar internationale uitdaging omzette in een kans voor duurzame groei. Bekijk de volledige video hieronder.

Customer Success Story: Moco & Personio

Image Wrapper_Polaroid

We hebben uw toestemming nodig om deze dienst te laden!

Deze inhoud mag niet geladen worden vanwege trackers die niet aan de bezoeker bekend worden gemaakt.

Ontdek de voordelen van Personio

Vul je gegevens in, dan neemt één van onze product experts snel contact met je op om een gesprek in te plannen.

Dit kun je verwachten:

  • Een vrijblijvende begeleiding door ons product

  • Gesprekken over jouw topprioriteiten

  • Antwoord op al je vragen

  • Software waar medewerkers van houden:

    G2 Badges - Personio Winner - Winter 2025

    Boek je gratis demo

    We nemen alleen contact met je op om een afspraak te maken die voor jou past en om jouw specifieke vereisten door te nemen.

    Door dit formulier te verzenden, bevestig ik dat ik het privacybeleid heb gelezen en stem ik in met de verwerking van mijn persoonsgegevens door Personio voor de genoemde doeleinden. Ik kan mijn toestemming voor deze verwerking te allen tijde intrekken.