Snelle en moeiteloze implementatie van Personio
Ons HR-besturingssysteem is een cloudgebaseerde softwareoplossing, wat betekent dat je je Personio-account direct overal kunt gebruiken – en daar helpen we je graag bij.
Tijdens de implementatiefase kun je je bestaande medewerkersgegevens voorbereiden en importeren, en stel je je account in volgens onze toonaangevende configuratiestandaarden. Door je processen in Personio in te richten, word je al snel een echte productexpert en kun je in de toekomst eenvoudig dingen aanpassen.
Hoe word je een productexpert?
Ondersteuning op maat
Je krijgt stapsgewijze coaching om een Personio-expert te worden door middel van interactieve producttrainingen, tutorials en e-mails.
Multimedia-ondersteuning
Naast de ondersteuning van je implementatiespecialist, heb je toegang tot allerlei informatiebronnen, zoals ons Helpcenter, interactieve rondleidingen, webinars en handboeken.
12.600+
60+
4,30+
Implementatie Kick-Off
Inrichting van het HR-management
Stap 1
Werknemersgegevens importeren
Doel: De medewerkersgegevens van al je medewerkers zijn geïmporteerd en je hebt goed inzicht in het gebruik van het digitale medewerkersprofiel.
Help: Helpcenter-artikel
Stap 2
Configureer kantoren en afdelingen
Doel: Wekelijkse werkuren en vakantiekalenders worden zo toegewezen dat aan- en afwezigheden correct worden berekend.
Video: Kantoren configureren
Help: Helpcenter-artikel
Stap 3
Salarissen importeren
Doel: Historische en actuele gegevens van zowel vaste salarissen, uurlonen, bonussen als bijzondere uitkeringen (eenmalig) en aanvullende vergoedingen (doorlopend) worden geïmporteerd.
Help: Helpcenter-artikel
Stap 4
Configureer voorbereidende loonadministratie
Doel: Er worden verschillende loonlijsten en facturatieperiodes aangemaakt en de instellingen van de voorbereidende loonadministratie worden geconfigureerd om de maandelijkse export hiervan te genereren.
Help: Helpcenter-artikel
Stap 5
Werkroosters configureren en toewijzen
Doel: Aan elke medewerker wordt een werkrooster toegekend dat nodig is om de aan- en afwezigheid correct te berekenen.
Help: Helpcenter-artikel
Stap 6
Afwezigheidstypes en Verlofregelingen configureren
Doel: Alle soorten afwezigheden, zoals betaalde vakantie, ziektedagen of zakenreizen, zijn beschikbaar en de regels voor verlofregelingen (bijvoorbeeld voor betaalde vakantie) zijn toegewezen aan werknemers.
Help: Helpcenter-artikel
Stap 7
Afwezigheidsperioden importeren
Doel: Historische en geplande afwezigheidsperioden van alle medewerkers zijn geïmporteerd.
Help: Helpcenter-artikel
Stap 8
Controleer medewerkersrollen en toegangsrechten
Door het toekennen van rollen en toegangsrechten wordt de bedrijfsstructuur zo ingericht dat alle medewerkers precies die gegevens kunnen inzien of bewerken die zij nodig hebben voor hun werk.
Help: Helpcenter-artikel
Stap 9
Goedkeuringsprocessen configureren
Alle goedkeuringsprocessen voor aan-, afwezigheid en wijzigingsverzoeken van medewerkersgegevens zijn ingericht.
Help: Helpcenter-artikel
Stap 10
Configureer sjablonen voor on- en off-boarding van werknemers
Doel: On-boarding trajecten voor verschillende medewerkersgroepen, zoals vaste medewerkers en werkstudenten, zijn zo ingericht dat nieuwe medewerkers een soepele start hebben.
Help: Helpcenter-artikel
Stap 11
Configureer documentsjablonen en multi-upload van werknemersdocumenten
Doel: Documentsjablonen zijn beschikbaar en alle medewerkersdocumenten zijn in persoonlijk profiel toegevoegd.
Help: Helpcenter Artikel & Multi-upload
Installatie van de wervingsfuncties (indien geboekt)
Stap 1
Fasen en categorieën configureren
Doel: Met het instellen van fasen en categorieën zijn al je verschillende sollicitatieprocessen beschikbaar in Personio.
Help: Helpcenter-artikel
Stap 2
E-mailinstellingen configureren
Doel: Inkomende e-mails verschijnen in de Personio-inbox, uitgaande e-mails worden verzonden via de SMTP-server en e-mailsjablonen, zoals ontvangstbevestigingen of uitnodigingen voor sollicitatiegesprekken, zijn beschikbaar.
Help: Helpcenter-artikel
Stap 3
Aanmaken en beheren van sollicitatiegesprekken
Doel: Alle sollicitatiegesprekken zijn gemaakt en je weet hoe je verschillende partijen (zowel sollicitanten als werknemers) inplant en uitnodigt voor sollicitatiegesprekken.
Help: Helpcenter-artikel
Stap 4
Evaluatieformulieren maken
Op maat gemaakte evaluatieformulieren voor het beoordelen van sollicitanten zijn beschikbaar.
Help: Helpcenter-artikel
Stap 5
Maak een Personio-carrièrepagina
Doel: De carrièrepagina is zo ingericht dat je nieuwe vacatures automatisch kunt publiceren en sollicitanten de mogelijkheid hebben om snel en eenvoudig te solliciteren op één van jullie vacatures.
Help: Helpcenter-artikel
Stap 6
Externe kanalen configureren
Doel: Alle medewerkers die betrokken zijn bij het sollicitatieproces hebben precies de toegangsrechten tot de sollicitantgegevens die ze nodig hebben voor hun werk.
Help: Helpcenter-artikel